NRD Начало
Понеделник, 7 Април 2025
Начало Творчески отражения Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
1403
Творчески отражения

Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“. Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

| 06 Април 2025, 20:00 ч.
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Снимка © AP Photo / Kathy Willens, File

Певицата Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера във федерален съд в Манхатън, съобщава „Ню Йорк поуст“, който разполага с копие на съдебните документи.

Американският комик Конан О`Брайън, който наскоро беше водещ на церемонията за 97-ите награди "Ос

Иранският режисьор Мохамад Расулоф получи късно снощи специалната награда &bdquo

Регионалният исторически музей в Пазарджик ще бъде с безплатен вход на 3 март, по случай честване

Петте филма финалисти за Европейската филмова награда на публиката LUX за 2025 г. - „Животн

Ансамбълът за народни песни и танци в Сливен спечели финансиране по програма на Министерство на к

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. е анулирал всичките й ангажименти поради „влошаване на вокалните качества“. Тя е трябвало да участва между 2022 и 2025 г. в постановките на „Аида“ (Верди), „Джоконда“ (Понкиели), „Кармен“ (Бизе) и „Дон Карлос“ (Верди), а договорът е бил на стойност над 400 000 щатски долара.

В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“.

Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

В изявление грузинката добавя: „Обичах да пея на сцената на Метрополитън и очаквах с нетърпение да се върна след раждането на първото ми дете. Бях шокирана, че не ми беше дадена възможност да се възстановя и всички мои договори за следващите две години бяха незабавно прекратени без заплащане.“

„След като подкрепих Метрополитън по време на пандемията, съм, меко казано, разочарована от това отношение“, пише певицата.

След почти 12-годишно отсъствие, операта от Имре Калман "Царицата на чардаша" ще се завърне на сц

Среща-разговор със скулптора Панайот Димитров-Понката организира ръководството на Художествена га

Столичната община приема проекти за включване в Календара на културните събития, съобщава общинат

Режисьорът на "Никога повече" Джъстин Балдони заведе дело срещу в. "Ню Йорк таймс" за клевета зар

Световноизвестният цигулар Вадим Репин се завръща в София на 30 януари – с

Тя отбелязва, че се е обърнала към профсъюза за подкрепа, но Американската гилдия на музикалните артисти е отказала да подаде жалба за нейния случай.

Вокалните проблеми на Рачвелишвили бяха добре отразени в социалните мрежи и в статия на „Ню Йорк таймс“ от декември 2023 г., когато тя говори по темата, а генералният мениджър на Метрополитън опера Питър Гелб призна, че я е отстранил след представление на „Аида“ през декември 2022 г.

„Беше очевидно, че тя не е същата певица – поне временно не е същата певица, която до този момент беше покорила нашата сцена така блестящо. Проведох болезнен разговор с нея в кабинета си, защото исках да го чуе от мен. Казах, че трябва да изчакаме, докато тя отново започне да пее добре, и тогава ще се радваме да се върне. Беше й трудно да приеме това“, разказа Питър Гелб. 

Анита Рачвелишвили роди своята дъщеря през ноември 2021 г. и през последните години неведнъж е споделяла за проблемите с гласа й, които започват още по време на бременността. 

През юли 2023 г. тя написа в социалните мрежи: „Имах много трудни последни няколко години! Здравето ми се влошаваше и аз се опитвах да остана силна и да продължа. В началото на юни трябваше да спра и да се погрижа за себе си! Чувствам се по-добре, лекува ме най-добрият екип от лекари и много скоро ще се върна! Ще ви разкажа историята си възможно най-скоро и ще говорим за всички проблеми, които една жена може да има. Пожелавам на всички здраве и щастие! С нетърпение очаквам скоро да се видим на сцената.“

В крайна сметка 40-годишното мецосопрано се завърна на сцената за постановката на „Русалка“ (Дворжак) през декември 2024 г. в театър „Сан Карло“ в Неапол. Тя получи възторжени отзиви, като критиците написаха, че има „властно сценично присъствие и глас, богат на нюанси“.

Припомняме, че през ноември 2016 г. Анита Рачвелишвили пя в Пловдив в спектакъл на „Кармен“ – ролята, с която тя дебютира през 2009 г. в „Ла Скала“ под диригентството на Даниел Баренбойм.

През ноември 2014 г. опероманите в София имаха възможност да гледат Анита Рачвелишвили в програмата на Метрополитън опера Met Live in HD. Тогава тя също бе в емблематичната си роля на Кармен, а на сцената й партнираха Александър Антоненко (Дон Хосе), Илдар Абдразаков (Ескамилио) и Анита Хартиг (Микаела).

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Жените на Украйна в България
Фотографската изложба „Жените на Украйна в България” показва Полския институт – домакин и съорганизатор на събитието, заедно с фондацията „Открито сърце&ldq ...
Пълнолудие - отложен живот
В Стара Загора за първи път ще бъде представен комедийният спектакъл „Пълнолудие-отложен живот“. Това става ясно от програмата с предстоящи събития, публикуван на офици ...
Ели Скорчева и Симеон Владов гостуват в „Игра на котки" в театъра на НАТФИЗ
„Игра на котки“ от Ищван Йоркен ще има премиера в театъра на НАТФИЗ днес, 5 април. В копродукцията с театрално-музикалния център в Кърджали участват Ели Скорчева, Симео ...
Красотата на Рила и Пирин и на град Самоков показва в изложба фотографът Георги Големинов
Фотографът Георги Големинов подреди фотографска изложба в Художествена галерия „Проф. Васил Захариев“ в Самоков. Той показва красотите на Рила и Пирин и на планинския г ...
Фламенко китаристът Еду Вико се завръща в България
Фламенко китаристът Еду Вико се завръща в България със своята група от музиканти, певци и танцьори, за да изнесе концерти във Варна – на 6 юни, и на 7 юни – в Пловдив, ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Започват 39-ите Музикални празници „Златната Диана“
Ямбол става музикална столица на България за любителите на класическата музика от днес до 10 април. Музикалните празници „Златната Диана“ се откриват тази вечер в града ...
Дизайн срещу съвременно изкуство
Изложбата „Дизайн срещу съвременно изкуство“ идва след два неслучили се опита – сякаш самата тя е чакала своя точен момент, време, в което да може да бъде разказа ...
Жените на Украйна в България
Фотографската изложба „Жените на Украйна в България” показва Полския институт – домакин и съорганизатор на събитието, заедно с фондацията „Открито сърце&ldq ...
Гостуването на Queen Sensation в София се отлага за юни
Гостуването на Queen Sensation в София се отлага за 5 юни, мястото остава същото – залата на ул. „Пиротска“ 5, съобщават организаторите от Gost.  Формацията ...
Хасан и Ибрахим Игнатови интерпретират любими клавирни пиеси от Фредерик Шопен
Пианистите Хасан и Ибрахим Игнатови ще гостуват на ямболска сцена на 28 април, в зала „Съвременност“ на Културно-информационния център „Безистен“, съобщават ...
Тикер в 19:00 ч.
Ямбол става музикална столица на България за любителите на класическата музика о ...
Начало Творчески отражения
1403
Творчески отражения

Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“. Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

| 06 Април 2025, 20:00 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация
Снимка © AP Photo / Kathy Willens, File

Певицата Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера във федерален съд в Манхатън, съобщава „Ню Йорк поуст“, който разполага с копие на съдебните документи.

Мецосопраното съди най-престижния американски оперен театър за това, че през януари 2023 г. е анулирал всичките й ангажименти поради „влошаване на вокалните качества“. Тя е трябвало да участва между 2022 и 2025 г. в постановките на „Аида“ (Верди), „Джоконда“ (Понкиели), „Кармен“ (Бизе) и „Дон Карлос“ (Верди), а договорът е бил на стойност над 400 000 щатски долара.

В съдебните документи Рачвелишвили пояснява, че макар да е била „временно ограничена в най-високия си вокален диапазон“ след бременността си, тя вече е „готова и способна да изпълнява ролите, за които е сключен договорът“.

Мецосопраното също така твърди, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали, защото е била бременна.

В изявление грузинката добавя: „Обичах да пея на сцената на Метрополитън и очаквах с нетърпение да се върна след раждането на първото ми дете. Бях шокирана, че не ми беше дадена възможност да се възстановя и всички мои договори за следващите две години бяха незабавно прекратени без заплащане.“

„След като подкрепих Метрополитън по време на пандемията, съм, меко казано, разочарована от това отношение“, пише певицата.

Тя отбелязва, че се е обърнала към профсъюза за подкрепа, но Американската гилдия на музикалните артисти е отказала да подаде жалба за нейния случай.

Вокалните проблеми на Рачвелишвили бяха добре отразени в социалните мрежи и в статия на „Ню Йорк таймс“ от декември 2023 г., когато тя говори по темата, а генералният мениджър на Метрополитън опера Питър Гелб призна, че я е отстранил след представление на „Аида“ през декември 2022 г.

„Беше очевидно, че тя не е същата певица – поне временно не е същата певица, която до този момент беше покорила нашата сцена така блестящо. Проведох болезнен разговор с нея в кабинета си, защото исках да го чуе от мен. Казах, че трябва да изчакаме, докато тя отново започне да пее добре, и тогава ще се радваме да се върне. Беше й трудно да приеме това“, разказа Питър Гелб. 

Анита Рачвелишвили роди своята дъщеря през ноември 2021 г. и през последните години неведнъж е споделяла за проблемите с гласа й, които започват още по време на бременността. 

През юли 2023 г. тя написа в социалните мрежи: „Имах много трудни последни няколко години! Здравето ми се влошаваше и аз се опитвах да остана силна и да продължа. В началото на юни трябваше да спра и да се погрижа за себе си! Чувствам се по-добре, лекува ме най-добрият екип от лекари и много скоро ще се върна! Ще ви разкажа историята си възможно най-скоро и ще говорим за всички проблеми, които една жена може да има. Пожелавам на всички здраве и щастие! С нетърпение очаквам скоро да се видим на сцената.“

В крайна сметка 40-годишното мецосопрано се завърна на сцената за постановката на „Русалка“ (Дворжак) през декември 2024 г. в театър „Сан Карло“ в Неапол. Тя получи възторжени отзиви, като критиците написаха, че има „властно сценично присъствие и глас, богат на нюанси“.

Припомняме, че през ноември 2016 г. Анита Рачвелишвили пя в Пловдив в спектакъл на „Кармен“ – ролята, с която тя дебютира през 2009 г. в „Ла Скала“ под диригентството на Даниел Баренбойм.

През ноември 2014 г. опероманите в София имаха възможност да гледат Анита Рачвелишвили в програмата на Метрополитън опера Met Live in HD. Тогава тя също бе в емблематичната си роля на Кармен, а на сцената й партнираха Александър Антоненко (Дон Хосе), Илдар Абдразаков (Ескамилио) и Анита Хартиг (Микаела).

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Жените на Украйна в България
Пълнолудие - отложен живот
Ели Скорчева и Симеон Владов гостуват в „Игра на котки" в театъра на НАТФИЗ
Красотата на Рила и Пирин и на град Самоков показва в изложба фотографът Георги Големинов
Фламенко китаристът Еду Вико се завръща в България
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Започват 39-ите Музикални празници „Златната Диана“
Авансцена
Дизайн срещу съвременно изкуство
Творчески отражения
Жените на Украйна в България
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.